Skip to content

Trek & Tell

  • PACIFIC CREST TRAILExpand
    • Om PCT
    • FAQ PCT
    • Pakkeliste
    • Pacific Crest Trail blog
  • Continental Divide Trail 
  • BØGER
  • FOREDRAG
  • Vandrekurser
  • VANDREGUIDERExpand
    • CAMINOENExpand
      • Om Caminoen
      • Pakkeliste
      • Camino blog
    • DANMARKExpand
      • Mammutmarch: 100 og 55 km
      • Kyststien på Bornholm
      • Øhavsstien
      • Højlyngsstien på Bornholm
      • Den Danske Pilgrimsrute
      • Lillebæltsstien
      • Mols Bjerge Stien
      • Nordkyststien
      • Æbelø
      • Kaninoen
      • Sydsjællandsleden
      • Andre vandreruter i DK
  • Om mig
Shopping Cart 0
Trek & Tell
Shopping Cart 0

Privatlivspolitik

Webstedsejer:

Gitte Holtze
Øresundsvej 155, 6, 2
2300 København S
50 71 00 06
CVR: 38820796

Hvis du har spørgsmål til, hvordan jeg behandler dine personoplysninger, kan du kontakte mig på gitte.holtze@gmail.com

Behandlingsaktiviteter

Kommunikation

Du kan kontakte mig på gitte.holtze@gmail.com eller via kontaktformularen på siden her

Jeg behandler kun den information, som du giver mig i forbindelse med vores kommunikation. Det drejer sig typisk om følgende oplysninger: Dit navn, din mail-adresse og dit telefonnummer.

Jeg sletter dine oplysninger, når der er gået to år, medmindre der er et særligt behov for at opbevare dem længere.

Bogføring

Jeg skal ifølge bogføringsloven gemme alle regnskabsbilag. Det betyder, at jeg gemmer fakturaer og lignende bilag til brug for regnskabsføring. Heraf vil der fremgå almindelige personoplysninger som navn, adresse, mailadresse og de ordrer, der er afgivet på min hjemmeside/webshop.

Jeg opbevarer disse oplysninger i minimum fem år efter indeværende regnskabsår er afsluttet.

Samarbejdspartnere

Jeg benytter mig af leverandører, hvoraf nogle kan være databehandlere.

Hosting af email og hjemmeside

Det er mit ansvar at sikre, at dine personoplysninger behandles ordentligt.

Jeg indgår derfor, hvor det er muligt, aftaler herom med virksomheder (databehandlere), der håndterer personoplysninger på mine vegne for at højne sikkerheden af dine personoplysninger.

Min hjemmeside hostes af Simply.com, og jeg har underskrevet en databehandleraftale med Simply.com.

Videregivelse af personoplysninger

Jeg videregiver ikke dine personoplysninger til tredjemand.

Tredjelandeoverførsler

Jeg benytter som udgangspunkt databehandlere i EU/EØS, eller som opbevarer data i EU/EØS.

I nogle tilfælde er det ikke muligt, og her kan der benyttes databehandlere udenfor EU/EØS, hvis disse kan give dine personoplysninger en passende beskyttelse.

Sikkerhed

Jeg holder behandlingen af personoplysninger sikker ved at have indført passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger.

Rettigheder

Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til min behandling af oplysninger om dig.

Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte mig på gitte.holtze@gmail.com, så jeg kan hjælpe dig med det.

Ret til at se oplysninger (indsigtsret)

Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som jeg behandler om dig.

Ret til berigtigelse (rettelse)

Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet.

Ret til sletning

I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden det ellers gældende tidspunkt for generelle sletning træder i kraft.

Ret til begrænsning af behandling

Du har i visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Det betyder, at jeg fremover kun må behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, med henblik på, at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.

Ret til indsigelse

Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod min ellers lovlige behandling af dine personoplysninger. Du kan også gøre indsigelse mod behandling af dine oplysninger til direkte markedsføring.

Ret til at transmittere oplysninger (dataportabilitet)

Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden uden hindring.

Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk

Tilbagetrækning af samtykke

Når min behandling af dine personoplysninger er baseret på dit samtykke, har du ret til at trække dit samtykke tilbage. Skriv til mig på gitte.holtze@gmail.com hvis du ønsker at trække dit samtykke tilbage. Det gælder også billeder af dig.

Klage til Datatilsynet

Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, jeg behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk

Cookies

Cookies

 
Administrer cookiesamtykke

Cookie-indstillinger
 

Cookiedeklaration


Sidst opdateret: 09-Feb-2024


Følg med på instagram

gitteholtze

@gitteholtze

Når jeg bliver voksen: Jeg vil være Jytte 🤩 Det h Når jeg bliver voksen: Jeg vil være Jytte 🤩

Det her billede er mig og de syv damer, jeg havde med på vandrekursus i weekenden. Alle mega-seje - vejret testede os, kan man roligt sige - men især én er xtra-hardcore.

Kan I gætte, hvem jeg helt ublu fremhæver, selv om man ikke må have favoritter? 

Helt til højre: Jytte. På 68. Og flamin’ badass. 

Jeg har haft cool kvinder i den alder med før, men Jytte var i en liga for sig. Ikke noget brok over noget, ikke noget pis med noget, klar på det hele - inklusiv rosé og røverhistorier om dating og motorcykelfortid - oprigtigt nysgerrig på grej og hikinghacks, og havde vi andre sløve padder ikke været der, havde hun formentlig været i mål et døgn eller to før os, for det med pauser og lige at få rygsækken af: Fint nok, sagde Jytte, men når vi gik - damen fløj i front. 

Med overskud. Til for eksempel at filme os andre, der stønnede os op ad bakke, mens hun allerede stod der på toppen, helt upåvirket (swipe & se 😄), eller til at blæse afsted foran resten af flokken på vej ind i Viborg i sileregn. 

Kæmpeyeah for, at alder er no limit for noget som helst.

Ps. Udover seje damer og styrtregn til start, slut og midt imellem var weekenden også lupiner, is, rosé, blå himmel, bålhyttehygge, planke, varierende kreative måder at save brænde på, og én vabel (ny rekord for 60 km - og nej, det var da selvfølgelig ikke Jytte, der fik den.)
Den her sløje frihåndstegning af en vandrerute: Mi Den her sløje frihåndstegning af en vandrerute: Min tur lige om lidt. 

Til juli rejser jeg til USA for at gå Colorado Trail - som (mildt sagt) er bakket. Så jeg skal “lige” have kilometer i benene inden. (På en måde som er sjovere og pænere end op / ned ad Amager Bakke 700 gange.) 

Nordjyllands-turen er en kombi af Hærvejen og Nordsøstien, og jeg har gået noget af det før, men glæder mig alligevel. 

Både til Aars-Frederikshavn, som jeg ikke har gået, og i det hele taget til DK “trænings”-vandring. Og dét er måske det største for mig, for - som nogle af jer ved, andre ikke - jeg har, siden jeg kom hjem fra Continental Divide Trail i oktober, haft m.e.g.e.t svært ved at se noget som helst interessant ved at vandre i Danmark. 

Som i Fuck Furesøen! (Og alle andre steder). 

Det handler selvfølgelig ikke om, at DK per defintion er røvsygt, men om hamrende post trail depression, som gjorde ALT andet end vildt vandreliv til komplet ligegyldigt. 

Den (forfærdelige) følelse er nu, thank fuck*** God, lettet, og den skal aldrig komme igen…!

Heller ikke efter Colorado Trail til sommer, for selv om jeg voldelsker stort vandreliv, er det her, i Danmark, jeg bor, og her, jeg insisterer på at have en hverdag, der - hvordan den end kommer til at se ud - er lige så fuld af mening som den, lange vandringer giver mig. Det er mit mål: samme alive (og ikke triste tomme Fuck Furesøen) version af mig i en “normal” type hverdag også. 

Det kan jeg sige meget mere om, men for nu: Nordjylland-vandring. Som starter fra Aars 19. eller 20. juni og varer, tænker jeg, et par uger. Så hvis nogen af jer bor på ruten (eller er ekspert i den del af landet) og har fif til ishuse, fine shelters, ting der sker i slutjuni, som jeg ikke må glip af, og andet very nice to know-info: sig - meget gerne - til. 💚

Ps. Billeder fra ruten: Gitte på Rubjerg Knude. Før og efter jeg accepterede grå hjelm. :) 

Pps. Svar på et spørgsmål, jeg har fået flere gange nu: “Colorado Trail - kan du ikke finde på ruter andre steder end i USA?” 
Selvfølgelig kan jeg det, men trailkulturen der: Meget (meget) særlig.
Køer. I går pjækkede jeg fra bogskrivningen og to Køer.

I går pjækkede jeg fra bogskrivningen og tog på vandretur. 

I Mols Bjerge, Bjergetapen, as always dødflot, pinsevejret bragende, og jeg gik sammen med sød kvinde (mødt på et af mine vandrekurser. Er vild med at de også betyder nye skønne mennesker i mit liv).

Men det store juhu: vi gik gennem indhegninger med køer. 

For nogle år siden havde det været meget lidt i kategorien yeah. Jeg var på Nej tak til køer på vandreruter. Store dyr, lille mig, finder de på at sætte i uforudsigelig aggressiv galop i min retning? Eller “bare” at omringe mig? 

Men så tog jeg på Continental Divide Trail. Hvor køer ikke var et relativt begrænset antal køer på et relativt begrænset antal kvadratmeter. Køer var hundreder og hundreder og hundreder af køer, som gik frit (eller i en slags indhegninger, det tog dage eller uger at komme igennem). Og som stod i skræmmende store muhende klumper foran diverse kar og cisterner med det vand, jeg SKULLE have. 

I starten: Jeg listede i størst mulig bue udenom eller bad dem på mit pæneste kosprog om at være så søde at flytte sig bare en lille smule, så jeg kunne få vand uden at skulle mase mig ind mellem tunge kroppe og sove uden at få mit telt flået af klove midt om natten. 

Men så holdt jeg op, for de ville overhovedet ikke have noget med mig at gøre. Ingen af dem. 
Og min hjerne: Lærte, at den godt kunne pakke sin forhånds-frygt sammen. 

Dyr er dyr, så respekt - selvfølgelig. Men mit Nej tak køer blev konverteret til kæmpe ko-fan, og jeg var ægte glad for, at der var nogen hjemme, da vi gik igennem indhegninger i går.

Ps. Ved godt, at den her historie ikke hjælper dyt, hvis man er antiantianti-vild med køer. Vil bare sige, at selv om Mols Bjerge-udgaverne ikke stak panisk af, var de også komplet ligeglade med mig. Så måske også med dig 💚
Igen-igen har jeg været på Hærvejsvandring med skø Igen-igen har jeg været på Hærvejsvandring med skønne kvinder, der havde valgt at bruge deres weekend (og penge) på mit vandrekursus. 💚

Jeg kunne (som sædvanlig) sige alt muligt om, hvor seje de var - for det var de, også de to, der besluttede, at det med at prøve sove i telt alligevel ikke var noget for dem og tog hjem (fordi sejt at gøre det, der er rigtigt for én, selv om andre gør noget andet). 

Men i stedet for en hel masse ord: Jeg øver mig på Reels (ikke min skarpeste kompetence), så her er weekenden i 3D og lyd. Det VAR lige så sjovt og hyggeligt og forårsgrønt, som det ser ud. (Og - tror jeg - med diverse aha-læringer om udeovernatning, mad på gas og slæben på fuld oppakning for d’damer). 

Ps. Turen var 60 km, så nu har jeg (med Mammutmarch) nået mit “100 km i maj”-mål i forbindelse med You Go - vandring for en verden uden sclerose. MEN maj har stadig mange dage, så jeg er selvfølgelig ikke færdig med at gå af den grund. Og alle, der måske har lyst til at støtte min indsamling, kan også stadig være med. Af hjertet på forhånd tak for alle bidrag, små og store:

Link til indsamling i bio (fordi IG goddamnit stadig ikke kan lave links i tekst 😡)

Pps. TAK til alle jer, der allerede har givet et bidrag. Som i KÆMPE-tak ❤️

#hærvejen #vandring #scleroseforeningen #yougo
MIN NÆSTE (LIDT STORE) VANDRING… .. har jeg ændr MIN NÆSTE (LIDT STORE) VANDRING… 

.. har jeg ændret plan på x(xxx) gange, siden jeg før jul lavede et Ti vilde ruter, jeg drømmer om at gå-opslag, og proklamerede, at to eller tre af dem sker i år. 

To eller tre sker så nok ikke, for livet skete; i det her tilfælde, at bogskrivning har taget (og tager) så crazy meget tid og energi, at al forårsdrømmevandring er sløjfet.

MEN snart er bog done og går i trykken, og SÅ: helt præcis om to måneder fra i dag - 7. juli - hopper jeg på et fly mod USA for at gå: 

Colorado Trail. 

Wuhu, wuhu, wuhu. 🤩

Kan jeg især sige, fordi jeg kender den: Jer, der var så søde at følge med i min Continental Divide Trail-vandring sidste år vil vide, at jeg allerede har gået noget af Colorado Trail, fordi meget af den følger CDT. 

At gen-gå er helt med vilje: Colorados bjerge er stjerneflot vandring, men jeg vil også tilbage for at gå de stræk, jeg skippede sidste sommer pga latterlig knæskade og klam bændelorm, og så for at give Colorado Trail ægte opmærksomhed - som nok ikke helt 1000 var der sidste år med mit hoved meget i “Videre-videre-videre, Canada venter”-mode (lidt sørgeligt minus ved en Mexico-Canada vandring). 

Ekstra plus nu: Alt det, der ikke er CDT, er nyt - og helt sikkert lige så wauw-bjergland - for mig. 

I tal: Colorado Trail er ca. 800 km lang, ca. 27.000 højdemeter, og i lidt tynd luft - jeg kommer til at rende rundt et sted mellem 2.700 og 3.500 meters højde. 

Og jeg skal ikke rende alene. Sidste år med Gaby som min wingwoman lærte mig, at en tur bliver tusind gange mere værd, når man deler den med nogen, så det gør jeg igen: 

Den her gang med min søde og seje veninde, Mia, som også er en vandretype - for eksempel PCT + festlig Fjällräven Classic sammen med mig for nogle år siden (pix 19). 

Måske lidt mindre vin i boks på Colorado Trail :), men GLÆDER mig dobbelt-op med Mia-company 💚 (og knæ i udu - nægter jeg at overveje en gentagelse af!)
(De første) 55 km Den her weekend: Start på mit (De første) 55 km 

Den her weekend: Start på mit projekt Gå 100 km for sclerose i løbet af maj - og lidt stor start, for det var med Mammutmarch og 55 km. 

Jeg Mammutmarcherede første gang, da konceptet kom til DK i 2019, og det gik i lørdags op for mig, at jeg havde en slags jubilæum - det var simpelthen min Mammutmarch nr 10.

Som egentlig er ret crazy, når jeg mest er til en helt anden type vandring og ret ligeglad med diplomer og medaljer - men jeg er vild med stemningen og især den særlige We’re in this together-ånd. Som specielt sker på 100 km-turene, hvor kun supermennesker ikke er presset (og dem tilhører jeg ikke - so far ingen 100 km, hvor jeg ikke har kæmpet. Og må være masochist af en art, for den (mentale) kamp er også en af mine grunde til at gøre det).

Den her weekend var en såkaldt Mini-mammut, (som de kalder det, når det “bare” er 55 km), men det betød ikke nem slentretur, for udover masser af grin og smukkeste majvejr (måske lige hedt nok, men nægter at klage efter den længste vinter ever) vil jeg huske den for brand i fødder.

Aka varmeknopper, som poppede op efter 26 km, så de sidste 29: Gitte gik på ild.

Av, men (desværre) ikke nyt for mig, så tænderne sammen og afsted. Og så var min veninde og gåmakker i øvrigt meget sejere: hun havde aldrig gået så langt før, og de sidste 13 km var hun færdig. Helt slukket. Men hun gjorde det alligevel, fordi vi gik for sclerose - “jeg gør det gerne”, sagde hun endda - TAK, Cecilie. ♥️

Min næste omgang Mammut er 100 km på 24 timer i august (overvejer medbragte isterninger til de fødder 😅), og hvis nogen af jer også har lyst til den (vilde) udfordring:

Scleroseforeningen har lavet et samarbejde med Mammut: Alle, der deltager i You go (altså at gå 100 km for sclerose i løbet af maj) er med i konkurrencen om 5 fribilletter til 100 km-turen.

Det har ikke noget med mig at gøre (og jeg får for the record 0 kroner for at “reklamere” for det), men som en med sclerose vil jeg selvfølgelig helt vildt rigtig meget gerne have, at så mange som overhovedet muligt er med i You Go og laver larm om den lortesygdom.

Ps. Ja, det er 4. maj i dag, men I kan stadig nå at være med. Tjek scleroseforeningen.dk/yougo
Jeg har været på Outdoor Festival - og har haft de Jeg har været på Outdoor Festival - og har haft den BEDSTE weekend i meget lang tid. Fordi: 

Festivalstemning (med outdoor som fællesnævner) er guld, men især fordi noget med mennesker: 

1. Jeg havde sagt pænt nej tak til foredrag og havde “kun” en stand i form af et såkaldt forfattertelt (som blev til forfatter-græsplæne, da vores tipi lørdag eftermiddag brast sammen i blæsten 😄.) Det var helt perfekt - tid til også at tøffe rundt, fordi nogen passede min del af butikken - men især fordi de fem andre i teltet var skidesøde og skægge. 

2. Jeg har været på de her festivaler siden 2021 og møder hver gang rigtig mange outdoormennesker, som jeg kun møder der. Gensynsglæden: stor. 

3. Jeg mødte den her weekend nye herlige typer, da jeg blev lokket ind i Tenson-boden (eller baren, som jeg så vælger at kalde den i min halvsløje film om de overraskende fede vandrebukser, jeg nu ejer i det mærke :). Måske fordi sælgerflokken var så sjove, at jeg - højst uplanlagt - endte med at hænge ud i den bod (med lidt øl) en stor del af weekenden. 

4. Alle jer rørende mange venner, Instagram-følgere og alt det midt imellem, som har nærlæst mit opslag fra Bornholm for nogle uger siden og i den her weekend spurgt mig, hvordan jeg har det. 

Jeg har sikkert ikke svaret særlig fyldestgørende, for mærkelig depri følelse over skift fra traillife til dansk rodløs hverdagsliv er svært at forklare ordentligt, men at I har gidet bekymre jer om mig: TAK 💚

5. Jer, der ikke spurgte om noget, men som jeg også mødte: Ingen “sgu også for dårligt” 😄 - det var lige så juhu at se jer live og snakke ture, grej, bøger, liv. (Og tisseklude og fælles venner og fortid og alt muligt andet.) 

Ps. Jeg mødte også en hund, og jeg bagte vafler: Ja tak og ja tak.

#danishoutdoorfestival
100 kilometer for sclerose 💚 Nogle af jer ved det 100 kilometer for sclerose 💚

Nogle af jer ved det her, men til jer andre: jeg har sclerose. 

Jeg er en de “heldige”, hvor det ikke fylder i min hverdag. Siden det udbrud i juni 2019, dagen efter jeg kom hjem fra Caminoen, hvor min ene arm pludselig summede og sov og var mærkelig, og det bredte sig til brystet og mit ansigt, og som førte til tusind scanninger og undersøgelser og prøver og til sidst en diagnose, har jeg ikke mærket noget til sygdommen. 

Jeg bliver MR-scannet, får taget blodprøver, har samtaler med læger, spiser medicin, som får min hud til at klø og blive julerød, og jeg er nærmest hysterisk optaget af at gøre det, jeg drømmer om, inden jeg måske ikke kan. 

Men det er små ting - andre har det sværere. Nogle helt vildt meget sværere. Og der bliver desværre hele tiden flere af os. Da jeg fik diagnosen, var der 16.500 mennesker i Danmark med sclerose. 

Nu er der 19.512. 

Så Scleroseforeningens event You Go, som handler om at gå 100 kilometer i maj: Det skal jeg (selvfølgelig) være med til.

Og jeg starter med at gå de 55 km på én gang til Mammutmarch 2. maj. Fordi bedste startskud. 

Det, jeg gerne vil sige med det her opslag, er to ting: 

1. Hvis I på nogen måde kan overskue også at gå 100 km i løbet af maj: Gør det. Tilmeld jer. Gå for os, der har brug for jer. 

Info her: Scleroseforeningen.dk/yougo 

2. You Go er et indsamlingsevent. Man SKAL ikke lave en indsamling (man kan godt “bare” gå og på den måde gøre opmærksom på sygdommen) - og jeg var faktisk imod at have en indsamlingsside, fordi jeg hader at bede om penge. Men sagen er sgu for vigtig til mine nykker, så nu har jeg lavet en. Hvis I vil støtte, så der kommer penge til forskning - link i bio (og tak for ALLE, uanset størrelse, beløb). 

Ps. Hvis du “bare” skal med til Mammut - kom gerne og sig hej, hvis du ser mig. Jeg har en ambition om at tage MANGE selfies med den her trøje ♥️

#scleroseforeningen #yougo #mammutmarch

Instagram Facebook

© 2026 Trek & Tell | Made by DEL2

CVR: 38820796
gitte.holtze@gmail.com
50710006

Privatlivspolitik
Handelsbetingelser

Scroll to top
  • PACIFIC CREST TRAIL
    • Om PCT
    • FAQ PCT
    • Pakkeliste
    • Pacific Crest Trail blog
  • Continental Divide Trail 
  • BØGER
  • FOREDRAG
  • Vandrekurser
  • VANDREGUIDER
    • CAMINOEN
      • Om Caminoen
      • Pakkeliste
      • Camino blog
    • DANMARK
      • Mammutmarch: 100 og 55 km
      • Kyststien på Bornholm
      • Øhavsstien
      • Højlyngsstien på Bornholm
      • Den Danske Pilgrimsrute
      • Lillebæltsstien
      • Mols Bjerge Stien
      • Nordkyststien
      • Æbelø
      • Kaninoen
      • Sydsjællandsleden
      • Andre vandreruter i DK
  • Om mig