Skip to content

Trek & Tell

  • PACIFIC CREST TRAILExpand
    • Om PCT
    • FAQ PCT
    • Pakkeliste
    • Pacific Crest Trail blog
  • Continental Divide Trail 
  • BØGER
  • FOREDRAG
  • Vandrekurser
  • VANDREGUIDERExpand
    • CAMINOENExpand
      • Om Caminoen
      • Pakkeliste
      • Camino blog
    • DANMARKExpand
      • Mammutmarch: 100 og 55 km
      • Kyststien på Bornholm
      • Øhavsstien
      • Højlyngsstien på Bornholm
      • Den Danske Pilgrimsrute
      • Lillebæltsstien
      • Mols Bjerge Stien
      • Nordkyststien
      • Æbelø
      • Kaninoen
      • Sydsjællandsleden
      • Andre vandreruter i DK
  • Om mig
Shopping Cart 0
Trek & Tell
Shopping Cart 0

Gitte HOLTZe

På Pacific Crest Trail – og andre vandringer

I 2018 gjorde jeg noget, jeg aldrig havde troet, jeg ville turde eller kunne: Jeg gik knapt 4.300 kilometer fra Mexico til Canada ad Pacific Crest Trail.

Pacific Crest Trail var ikke var min første vandring, men det var min største.

Det var et gigantisk eventyr, OG det var her, jeg opdagede, hvad vandring kan gøre.

Hvor fri og stærk og levende man kan føle sig. Hvor tæt man kommer på naturen og sig selv, når man går. Hvor meget rod i hjernen og sindet, vandring på den mest forunderlige måde kan fjerne.

Man behøver (overhovedet) ikke gå +4.000 kilometer for at nå dertil, så mine (mange!) vandringer siden har været lige så meget kort som lang. I Danmark som ude i verden.

Mit absolut største happy place er dog på en meget lang vandresti i et meget simpelt vandreliv, så i 2025 sagde jeg alting op for igen at gå fra Mexico til Canada. Den her gang ad Continental Divide Trail op gennem Rocky Mountains.

(Jeg har skrevet en lille tekst om den – noget mere vilde – rute, hvis du vil vide lidt om, hvad Continental Divide Trail er)

Hvad kan du finde her på siden?

Jeg er mest aktiv på Instagram. Det er der, jeg deler alt om mit (vandre)liv, ture, pakkelister og ting, der sker – ups and downs, det dybe og det gakkede.

Men nogle ting findes ikke på Insta – de findes her:

Mine FOREDRAG
Hvor og hvornår fortæller jeg om Pacific Crest Trail og om min tur på Hærvejen

Mine VANDREKURSER
For dig, der drømmer om at udvide vandreture med overnatning i naturen.

Mine BØGER
– Hvad Hærvejen gav mig
– Jeg Lever: om min vandring (og indre rejse) på Pacific Crest Trail
– Gå Langt: fuld af forberedelsesfif til dig, der drømmer om en lang vandring
*Ny (vandre)bog udkommer august 2026. Stay tuned for mere om den

Min WEBSHOP
Shoppen er pt. lukket, men når den er tilbage, kan du købe mine bøger og tisseklude. Det sidste: læs historien om tissekluden + få svar på alle dine eventuelle spørgsmål om dén på siden Tissekluden

Mine VANDREGUIDER
Jeg har gået efterhånden rigtig mange steder. Tjek mine guider og find inspiration (og alt det praktiske info) om ruterne.

Og – ikke mindst – en hel masse fra mine ture på Pacific Crest Trail og Caminoen.

Rigtig god læsning – og vandring!

VANDREKURSER FOR BEGYNDERE

Drømmer du om vandreture med overnatning i naturen, men vil gerne have en “lærer” med på din første tur? Kom med mig på Hærvejen.

vandrekursus for begyndere på Hærvejen

NY VANDRING FRA MEXICO TIL CANADA

Fra maj til september 2025 gik jeg igen op gennem USA. Den her gang ad Continental Divide Trail.


FOREDRAG

4.265 KILOMETERS VANDRING TILBAGE TIL MIG SELV

Om min fem måneder lange vandring på Pacific Crest Trail: eventyret, udfordringerne, og om hvordan turen og alt, hvad der skete, rykkede mig mentalt.

Følg MED ovre på Instagram

Når jeg bliver voksen: Jeg vil være Jytte 🤩 Det h Når jeg bliver voksen: Jeg vil være Jytte 🤩

Det her billede er mig og de syv damer, jeg havde med på vandrekursus i weekenden. Alle mega-seje - vejret testede os, kan man roligt sige - men især én er xtra-hardcore.

Kan I gætte, hvem jeg helt ublu fremhæver, selv om man ikke må have favoritter? 

Helt til højre: Jytte. På 68. Og flamin’ badass. 

Jeg har haft cool kvinder i den alder med før, men Jytte var i en liga for sig. Ikke noget brok over noget, ikke noget pis med noget, klar på det hele - inklusiv rosé og røverhistorier om dating og motorcykelfortid - oprigtigt nysgerrig på grej og hikinghacks, og havde vi andre sløve padder ikke været der, havde hun formentlig været i mål et døgn eller to før os, for det med pauser og lige at få rygsækken af: Fint nok, sagde Jytte, men når vi gik - damen fløj i front. 

Med overskud. Til for eksempel at filme os andre, der stønnede os op ad bakke, mens hun allerede stod der på toppen, helt upåvirket (swipe & se 😄), eller til at blæse afsted foran resten af flokken på vej ind i Viborg i sileregn. 

Kæmpeyeah for, at alder er no limit for noget som helst.

Ps. Udover seje damer og styrtregn til start, slut og midt imellem var weekenden også lupiner, is, rosé, blå himmel, bålhyttehygge, planke, varierende kreative måder at save brænde på, og én vabel (ny rekord for 60 km - og nej, det var da selvfølgelig ikke Jytte, der fik den.)
Den her sløje frihåndstegning af en vandrerute: Mi Den her sløje frihåndstegning af en vandrerute: Min tur lige om lidt. 

Til juli rejser jeg til USA for at gå Colorado Trail - som (mildt sagt) er bakket. Så jeg skal “lige” have kilometer i benene inden. (På en måde som er sjovere og pænere end op / ned ad Amager Bakke 700 gange.) 

Nordjyllands-turen er en kombi af Hærvejen og Nordsøstien, og jeg har gået noget af det før, men glæder mig alligevel. 

Både til Aars-Frederikshavn, som jeg ikke har gået, og i det hele taget til DK “trænings”-vandring. Og dét er måske det største for mig, for - som nogle af jer ved, andre ikke - jeg har, siden jeg kom hjem fra Continental Divide Trail i oktober, haft m.e.g.e.t svært ved at se noget som helst interessant ved at vandre i Danmark. 

Som i Fuck Furesøen! (Og alle andre steder). 

Det handler selvfølgelig ikke om, at DK per defintion er røvsygt, men om hamrende post trail depression, som gjorde ALT andet end vildt vandreliv til komplet ligegyldigt. 

Den (forfærdelige) følelse er nu, thank fuck*** God, lettet, og den skal aldrig komme igen…!

Heller ikke efter Colorado Trail til sommer, for selv om jeg voldelsker stort vandreliv, er det her, i Danmark, jeg bor, og her, jeg insisterer på at have en hverdag, der - hvordan den end kommer til at se ud - er lige så fuld af mening som den, lange vandringer giver mig. Det er mit mål: samme alive (og ikke triste tomme Fuck Furesøen) version af mig i en “normal” type hverdag også. 

Det kan jeg sige meget mere om, men for nu: Nordjylland-vandring. Som starter fra Aars 19. eller 20. juni og varer, tænker jeg, et par uger. Så hvis nogen af jer bor på ruten (eller er ekspert i den del af landet) og har fif til ishuse, fine shelters, ting der sker i slutjuni, som jeg ikke må glip af, og andet very nice to know-info: sig - meget gerne - til. 💚

Ps. Billeder fra ruten: Gitte på Rubjerg Knude. Før og efter jeg accepterede grå hjelm. 🙂 

Pps. Svar på et spørgsmål, jeg har fået flere gange nu: “Colorado Trail - kan du ikke finde på ruter andre steder end i USA?” 
Selvfølgelig kan jeg det, men trailkulturen der: Meget (meget) særlig.
Køer. I går pjækkede jeg fra bogskrivningen og to Køer.

I går pjækkede jeg fra bogskrivningen og tog på vandretur. 

I Mols Bjerge, Bjergetapen, as always dødflot, pinsevejret bragende, og jeg gik sammen med sød kvinde (mødt på et af mine vandrekurser. Er vild med at de også betyder nye skønne mennesker i mit liv).

Men det store juhu: vi gik gennem indhegninger med køer. 

For nogle år siden havde det været meget lidt i kategorien yeah. Jeg var på Nej tak til køer på vandreruter. Store dyr, lille mig, finder de på at sætte i uforudsigelig aggressiv galop i min retning? Eller “bare” at omringe mig? 

Men så tog jeg på Continental Divide Trail. Hvor køer ikke var et relativt begrænset antal køer på et relativt begrænset antal kvadratmeter. Køer var hundreder og hundreder og hundreder af køer, som gik frit (eller i en slags indhegninger, det tog dage eller uger at komme igennem). Og som stod i skræmmende store muhende klumper foran diverse kar og cisterner med det vand, jeg SKULLE have. 

I starten: Jeg listede i størst mulig bue udenom eller bad dem på mit pæneste kosprog om at være så søde at flytte sig bare en lille smule, så jeg kunne få vand uden at skulle mase mig ind mellem tunge kroppe og sove uden at få mit telt flået af klove midt om natten. 

Men så holdt jeg op, for de ville overhovedet ikke have noget med mig at gøre. Ingen af dem. 
Og min hjerne: Lærte, at den godt kunne pakke sin forhånds-frygt sammen. 

Dyr er dyr, så respekt - selvfølgelig. Men mit Nej tak køer blev konverteret til kæmpe ko-fan, og jeg var ægte glad for, at der var nogen hjemme, da vi gik igennem indhegninger i går.

Ps. Ved godt, at den her historie ikke hjælper dyt, hvis man er antiantianti-vild med køer. Vil bare sige, at selv om Mols Bjerge-udgaverne ikke stak panisk af, var de også komplet ligeglade med mig. Så måske også med dig 💚
Igen-igen har jeg været på Hærvejsvandring med skø Igen-igen har jeg været på Hærvejsvandring med skønne kvinder, der havde valgt at bruge deres weekend (og penge) på mit vandrekursus. 💚

Jeg kunne (som sædvanlig) sige alt muligt om, hvor seje de var - for det var de, også de to, der besluttede, at det med at prøve sove i telt alligevel ikke var noget for dem og tog hjem (fordi sejt at gøre det, der er rigtigt for én, selv om andre gør noget andet). 

Men i stedet for en hel masse ord: Jeg øver mig på Reels (ikke min skarpeste kompetence), så her er weekenden i 3D og lyd. Det VAR lige så sjovt og hyggeligt og forårsgrønt, som det ser ud. (Og - tror jeg - med diverse aha-læringer om udeovernatning, mad på gas og slæben på fuld oppakning for d’damer). 

Ps. Turen var 60 km, så nu har jeg (med Mammutmarch) nået mit “100 km i maj”-mål i forbindelse med You Go - vandring for en verden uden sclerose. MEN maj har stadig mange dage, så jeg er selvfølgelig ikke færdig med at gå af den grund. Og alle, der måske har lyst til at støtte min indsamling, kan også stadig være med. Af hjertet på forhånd tak for alle bidrag, små og store:

Link til indsamling i bio (fordi IG goddamnit stadig ikke kan lave links i tekst 😡)

Pps. TAK til alle jer, der allerede har givet et bidrag. Som i KÆMPE-tak ❤️

#hærvejen #vandring #scleroseforeningen #yougo
MIN NÆSTE (LIDT STORE) VANDRING… .. har jeg ændr MIN NÆSTE (LIDT STORE) VANDRING… 

.. har jeg ændret plan på x(xxx) gange, siden jeg før jul lavede et Ti vilde ruter, jeg drømmer om at gå-opslag, og proklamerede, at to eller tre af dem sker i år. 

To eller tre sker så nok ikke, for livet skete; i det her tilfælde, at bogskrivning har taget (og tager) så crazy meget tid og energi, at al forårsdrømmevandring er sløjfet.

MEN snart er bog done og går i trykken, og SÅ: helt præcis om to måneder fra i dag - 7. juli - hopper jeg på et fly mod USA for at gå: 

Colorado Trail. 

Wuhu, wuhu, wuhu. 🤩

Kan jeg især sige, fordi jeg kender den: Jer, der var så søde at følge med i min Continental Divide Trail-vandring sidste år vil vide, at jeg allerede har gået noget af Colorado Trail, fordi meget af den følger CDT. 

At gen-gå er helt med vilje: Colorados bjerge er stjerneflot vandring, men jeg vil også tilbage for at gå de stræk, jeg skippede sidste sommer pga latterlig knæskade og klam bændelorm, og så for at give Colorado Trail ægte opmærksomhed - som nok ikke helt 1000 var der sidste år med mit hoved meget i “Videre-videre-videre, Canada venter”-mode (lidt sørgeligt minus ved en Mexico-Canada vandring). 

Ekstra plus nu: Alt det, der ikke er CDT, er nyt - og helt sikkert lige så wauw-bjergland - for mig. 

I tal: Colorado Trail er ca. 800 km lang, ca. 27.000 højdemeter, og i lidt tynd luft - jeg kommer til at rende rundt et sted mellem 2.700 og 3.500 meters højde. 

Og jeg skal ikke rende alene. Sidste år med Gaby som min wingwoman lærte mig, at en tur bliver tusind gange mere værd, når man deler den med nogen, så det gør jeg igen: 

Den her gang med min søde og seje veninde, Mia, som også er en vandretype - for eksempel PCT + festlig Fjällräven Classic sammen med mig for nogle år siden (pix 19). 

Måske lidt mindre vin i boks på Colorado Trail :), men GLÆDER mig dobbelt-op med Mia-company 💚 (og knæ i udu - nægter jeg at overveje en gentagelse af!)
(De første) 55 km Den her weekend: Start på mit (De første) 55 km 

Den her weekend: Start på mit projekt Gå 100 km for sclerose i løbet af maj - og lidt stor start, for det var med Mammutmarch og 55 km. 

Jeg Mammutmarcherede første gang, da konceptet kom til DK i 2019, og det gik i lørdags op for mig, at jeg havde en slags jubilæum - det var simpelthen min Mammutmarch nr 10.

Som egentlig er ret crazy, når jeg mest er til en helt anden type vandring og ret ligeglad med diplomer og medaljer - men jeg er vild med stemningen og især den særlige We’re in this together-ånd. Som specielt sker på 100 km-turene, hvor kun supermennesker ikke er presset (og dem tilhører jeg ikke - so far ingen 100 km, hvor jeg ikke har kæmpet. Og må være masochist af en art, for den (mentale) kamp er også en af mine grunde til at gøre det).

Den her weekend var en såkaldt Mini-mammut, (som de kalder det, når det “bare” er 55 km), men det betød ikke nem slentretur, for udover masser af grin og smukkeste majvejr (måske lige hedt nok, men nægter at klage efter den længste vinter ever) vil jeg huske den for brand i fødder.

Aka varmeknopper, som poppede op efter 26 km, så de sidste 29: Gitte gik på ild.

Av, men (desværre) ikke nyt for mig, så tænderne sammen og afsted. Og så var min veninde og gåmakker i øvrigt meget sejere: hun havde aldrig gået så langt før, og de sidste 13 km var hun færdig. Helt slukket. Men hun gjorde det alligevel, fordi vi gik for sclerose - “jeg gør det gerne”, sagde hun endda - TAK, Cecilie. ♥️

Min næste omgang Mammut er 100 km på 24 timer i august (overvejer medbragte isterninger til de fødder 😅), og hvis nogen af jer også har lyst til den (vilde) udfordring:

Scleroseforeningen har lavet et samarbejde med Mammut: Alle, der deltager i You go (altså at gå 100 km for sclerose i løbet af maj) er med i konkurrencen om 5 fribilletter til 100 km-turen.

Det har ikke noget med mig at gøre (og jeg får for the record 0 kroner for at “reklamere” for det), men som en med sclerose vil jeg selvfølgelig helt vildt rigtig meget gerne have, at så mange som overhovedet muligt er med i You Go og laver larm om den lortesygdom.

Ps. Ja, det er 4. maj i dag, men I kan stadig nå at være med. Tjek scleroseforeningen.dk/yougo
Jeg har været på Outdoor Festival – og har haft de Jeg har været på Outdoor Festival - og har haft den BEDSTE weekend i meget lang tid. Fordi: 

Festivalstemning (med outdoor som fællesnævner) er guld, men især fordi noget med mennesker: 

1. Jeg havde sagt pænt nej tak til foredrag og havde “kun” en stand i form af et såkaldt forfattertelt (som blev til forfatter-græsplæne, da vores tipi lørdag eftermiddag brast sammen i blæsten 😄.) Det var helt perfekt - tid til også at tøffe rundt, fordi nogen passede min del af butikken - men især fordi de fem andre i teltet var skidesøde og skægge. 

2. Jeg har været på de her festivaler siden 2021 og møder hver gang rigtig mange outdoormennesker, som jeg kun møder der. Gensynsglæden: stor. 

3. Jeg mødte den her weekend nye herlige typer, da jeg blev lokket ind i Tenson-boden (eller baren, som jeg så vælger at kalde den i min halvsløje film om de overraskende fede vandrebukser, jeg nu ejer i det mærke :). Måske fordi sælgerflokken var så sjove, at jeg - højst uplanlagt - endte med at hænge ud i den bod (med lidt øl) en stor del af weekenden. 

4. Alle jer rørende mange venner, Instagram-følgere og alt det midt imellem, som har nærlæst mit opslag fra Bornholm for nogle uger siden og i den her weekend spurgt mig, hvordan jeg har det. 

Jeg har sikkert ikke svaret særlig fyldestgørende, for mærkelig depri følelse over skift fra traillife til dansk rodløs hverdagsliv er svært at forklare ordentligt, men at I har gidet bekymre jer om mig: TAK 💚

5. Jer, der ikke spurgte om noget, men som jeg også mødte: Ingen “sgu også for dårligt” 😄 - det var lige så juhu at se jer live og snakke ture, grej, bøger, liv. (Og tisseklude og fælles venner og fortid og alt muligt andet.) 

Ps. Jeg mødte også en hund, og jeg bagte vafler: Ja tak og ja tak.

#danishoutdoorfestival
100 kilometer for sclerose 💚 Nogle af jer ved det 100 kilometer for sclerose 💚

Nogle af jer ved det her, men til jer andre: jeg har sclerose. 

Jeg er en de “heldige”, hvor det ikke fylder i min hverdag. Siden det udbrud i juni 2019, dagen efter jeg kom hjem fra Caminoen, hvor min ene arm pludselig summede og sov og var mærkelig, og det bredte sig til brystet og mit ansigt, og som førte til tusind scanninger og undersøgelser og prøver og til sidst en diagnose, har jeg ikke mærket noget til sygdommen. 

Jeg bliver MR-scannet, får taget blodprøver, har samtaler med læger, spiser medicin, som får min hud til at klø og blive julerød, og jeg er nærmest hysterisk optaget af at gøre det, jeg drømmer om, inden jeg måske ikke kan. 

Men det er små ting - andre har det sværere. Nogle helt vildt meget sværere. Og der bliver desværre hele tiden flere af os. Da jeg fik diagnosen, var der 16.500 mennesker i Danmark med sclerose. 

Nu er der 19.512. 

Så Scleroseforeningens event You Go, som handler om at gå 100 kilometer i maj: Det skal jeg (selvfølgelig) være med til.

Og jeg starter med at gå de 55 km på én gang til Mammutmarch 2. maj. Fordi bedste startskud. 

Det, jeg gerne vil sige med det her opslag, er to ting: 

1. Hvis I på nogen måde kan overskue også at gå 100 km i løbet af maj: Gør det. Tilmeld jer. Gå for os, der har brug for jer. 

Info her: Scleroseforeningen.dk/yougo 

2. You Go er et indsamlingsevent. Man SKAL ikke lave en indsamling (man kan godt “bare” gå og på den måde gøre opmærksom på sygdommen) - og jeg var faktisk imod at have en indsamlingsside, fordi jeg hader at bede om penge. Men sagen er sgu for vigtig til mine nykker, så nu har jeg lavet en. Hvis I vil støtte, så der kommer penge til forskning - link i bio (og tak for ALLE, uanset størrelse, beløb). 

Ps. Hvis du “bare” skal med til Mammut - kom gerne og sig hej, hvis du ser mig. Jeg har en ambition om at tage MANGE selfies med den her trøje ♥️

#scleroseforeningen #yougo #mammutmarch
Den her weekend har jeg lavet noget, jeg ikke har Den her weekend har jeg lavet noget, jeg ikke har prøvet før. 

Det var noget med vandring (som jeg hár prøvet før 😄), men på en ret bestemt måde: Jeg gik 40-ish km på mest ikke-etablerede og for mig ukendte steder i skovene ved Himmelbjerget. 

Det gjorde jeg, fordi jeg skal være turleder på vandrefestivalen Mindhike. 

Det er en festival, jeg ikke har været med til før, men i år skal jeg - som frivillig, og jeg glæder mig..! Den sker i maj, og konceptet er, at man - udover at spise dejlig bålmad og drikke dejlig gin og høre cocktailhour-music med Chili Klaus og talk med Nicolaj Kopernikus og koncert med Teitur og Kajsa Vala og hygge sig med de max 150 andre gæster - vandrer. 

Ad ruter, der er opfundet til lejligheden og med en turleder i spidsen, og når man skal være den turleder (altså en dem, vi er 17 i alt), skal man jo kende ruterne 🙂 

Så weekendens ture var øveture, og jeg må bare sige: Jeg har gået i Søhøjlandet, som det så fornemt hedder, før, og der er mange flotte steder. Men når man forlader de kendte stier og ruter: Endnu flottere. Selv om jeg var glad for, at søde Bendt - ham, der har lavet ruterne til festivalen - gik i spidsen, for en del af det var offtrail, altså i skovbunden, hvor jeg nok var blevet væk, hvis jeg havde været der selv :). 

Vi gik både lørdag og søndag, så lørdag aften sov jeg på Klostermølle Teltplads - og der vender jeg tilbage til, for den plads ligger på den nye Gudenåstien, som (selvfølgelig 🙂 er på min ønskeliste. 

Og fredag (fordi jeg skulle stå klar til øvetur ved Gl Rye lørdag kl. 9, og det var lidt langt fra mit hjem i Kbh) boede jeg på et superfint lille campingplads/hotel, Velling Koller, som jeg er blevet anbefalet (tak for det, @nadja.olsen), og som jeg nu giver videre til jer, for vildt hyggeligt sted - som ovenikøbet ikke ligger SÅ langt fra Hærvejen. Tip til Hærvejsvandrere, der vil sove under tag.

Ps. Det her er altså ikke et reklame-indslag for @mindhikefestival (jeg er meget ulønnet), men tjek den eventuelt ud - der er stadig billetter. Disclaimer: Det er ikke billigt, men jeg tror, det bliver rart. Mind og Hike - det kan da ikke andet. 💚
Hovedrengøring på Kyststien 💚 En story i påsken Hovedrengøring på Kyststien 💚 

En story i påsken om, at jeg var smuttet til Bornholm for at gå tungsind ud af hovedet - og så drukner jeg i hjerter og hep og omsorgs-ord. Så vildt. Og sødt af jer. TAK! 

For lige at præcisere: Jeg er IKKE alvorligt syg eller har været ude for noget traumatisk, selv om jeg ser, hvordan nogen har misforstået. 

Tungt hoved er “bare” post trail depression, der bliver ved (og ved og freaking ved) med at hærge. Det er svært at forklare, men noget med - udover savn efter det 1000 procent happy life, jeg har på lang vild vandresti - at være lost på, hvad jeg skal og vil med det hele efter Continental Divide Trail-drømmen. Kombineret med det heller ikke så festlige - en ret heftig ensomhed. Fordi der (af gode grunde, I know) er få, der forstår mit savn, og så fordi når man går all in på frihed i stedet for 9-17 liv, kan ufrivillig alenehed være en del af pakken, som man skal være meget mere obs på, end jeg har været. (Især når jeg ikke har kæreste - eller en hund - men det er sin egen historie).

Jeg er helt med på, at det kan lyde som noget mærkeligt forkælet navlepillende pjat, og det er heller ikke sådan, at jeg ligger i fosterstilling og stortuder (selv om det har jeg gjort) - jeg bliver “bare” indimellem crazy meget ramt.

Så i stedet for hikerbryllup i USA i påsken, som jeg slet ikke kunne overskue: last minute-beslutning at tage til Bornholm for at gå mig til noget hovedrengøring - en af de ting, vandring altid kan. Og især på min absolutte yndlingsrute i DK, Kyststien rundt om øen. 

Jeg har gået den fem gange før, så det var (og er) ikke et logistisk stort og ukendt projekt: Med Kombardo fra Kbh lørdag morgen og lokalbus mod sydkysten (jeg skippede de første 30 km fra Rønne). Og så gå-gå-gå mod uret tilbage til Rønne, overnatning i telt og shelter, lidt tid med særlig bornholmerveninde, og med ægte april-vejr: sol, regn, (en del) blæst, koldt, varmt, men præcis, som det skulle være. Kyststien er ikke lang vild vandresti, men den er en form for hjem for mig. Vigtigt. 🧡

#bornholm #kyststien #vandring
Instagram Facebook

© 2026 Trek & Tell | Made by DEL2

CVR: 38820796
gitte.holtze@gmail.com
50710006

Privatlivspolitik
Handelsbetingelser

Scroll to top
  • PACIFIC CREST TRAIL
    • Om PCT
    • FAQ PCT
    • Pakkeliste
    • Pacific Crest Trail blog
  • Continental Divide Trail 
  • BØGER
  • FOREDRAG
  • Vandrekurser
  • VANDREGUIDER
    • CAMINOEN
      • Om Caminoen
      • Pakkeliste
      • Camino blog
    • DANMARK
      • Mammutmarch: 100 og 55 km
      • Kyststien på Bornholm
      • Øhavsstien
      • Højlyngsstien på Bornholm
      • Den Danske Pilgrimsrute
      • Lillebæltsstien
      • Mols Bjerge Stien
      • Nordkyststien
      • Æbelø
      • Kaninoen
      • Sydsjællandsleden
      • Andre vandreruter i DK
  • Om mig